Träningen igång igen

Under semestern har det inte blivit överdrivit mycket träning, mest på grund utav inga gym i närheten. Såklart behöver inte det stoppa en men jag tog chansen att vila ut och umgås med familj och vänner. Igår var der premiär igen! Och när man väl står där på gymmet, svettig efter ett jobbigt första pass så förstår man varför man tränar. Den känslan. 

Vad är er favoritträning?

Igår körde jag ett överkroppspass:

  • Uppvärmning med axellyft åt sidan, framåt och över huvudet
  • Hantelpress 2 set x 10 kg, 1 set x 12,5 kg, 1 set x 15 kg
  • Bänkpress 1 set x 20 kg, 1 set x 25 kg, 1 set x 30 kg
  • Chins – så många jag orkar
  • Superset: Ryggdrag & Latsdrag 3 set x 27 kg/30 kg, vila 1 min mellan seten
  • Dips på stepbräda 3 set
  • Liggande tricepssträck 3 set x 6 kg
  • Bicepscurl med stång 3 set x 12,5 kg
  • Scottcurl med hantel 3 set x 6 kg
  • Tabatapass 4 minuter, jobba 20 sekunder, vila 10 sekunder. Välj fyra övningar, jag hade armhävningar, axellyft med viktskiva, kettlebellswingar, planka. Använd dessa övningar till du jobbat i 4 minuter – det går att upprepa ett antal ggr!

Passet avslutades med ett dopp ute på Kärsön, sjukt gött i vattnet =)

kollageTräningsoutfit: linne & shorts – Under Armour.

Leave a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>