Måndag & tisdag

De två första dagarna har rullat på bra, förutom att jag missat morgonpromenaderna båda dagarna på grund utav en för trött hjärna som snoozar alldeles för länge (man är bara människa).

Måndag:
Frukost: Havregrynsgröt med mullbär, kokoschips, chiafrön och harvemjölk. 1 kaffe + en skvätt mjölk
Mellanmål: Ett kokt ägg
Lunch: En sallad från Freshii med sallad som bas, biff och andra grönsaker
Mellanmål: Chiapudding med ett päron + 1 kaffe
Middag: Ugnsstekt torsk med citron/gräslök samt färsk potatissallad med sockerärtor och bladspenat

Träning, fokus ben:
Uppvärmning fria knäböj – 4 set x 40 kg
Good mornings – 3 set x 30 kg
Benspark – 3 set x 32 kg
Liggande lårcurl – 3 set x 32 kg
Tabatapass: jobba 20 sek, vila 10 sek. Välj 4 övningar, t ex knäböj med kettlebell, utfall utan vikt, sumosquts med kettlebell, planka. Upprepa varje övning två ggr, totalt 4 minuter. Upprepa så många ggr du orkar.
Avslutningsvis: snabb powerwalk på bandet i 20 minuter med lutning.

Tisdag:
Frukost: Havregrynsgröt med mullbär, kokoschips, chiafrön och havremjölk. 1 kaffe + en skvätt mjölk
Mellanmål: Ett kokt ägg
Lunch: Gårdsköttbullar med färskpotatissallad med sockerärtor och bladspenat
Mellanmål: Chiapudding med ett äpple + 1 kaffe
Middag: Stekt kyckling med citron/dragonsås (kokosmjölk) med en blandsallad av vitkål, sockerärtor, bladspenat, äpple, gurka, tomat, champinjoner och fetaost

Träning, fokus överkropp (utom biceps):
Uppvärmning av axlar med axellyft åt sidan + framåt
Hantelpress – 2 set (uppvärmning) x 10 kg, 3 set x 12,5 kg
Lutande hantelpress – 3 set x 10 kg
Chins
Rodd med hantel på bänk – 3 set x 12,5 kg
Rodd, tätt grepp – 3 set x 27 kg
Liggande tricepssträck – 3 set x 6 kg
Triceps på stepbräda – 3 set
Tabatapass, som ovan men med 3 övningar – planka, heel touch + situps samtidigt som man cyklar med benen (sååå jobbig)

Som du ser är nästan min mat identisk. Och de ser ofta ut så här i ”vanliga fall” också, jag gillar mina mellanmål men ibland byts de ut såklart.

IMG_9157

Leave a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>